مقالات مقالات .

مقالات

فلاشینگ درب و پنجره

می‌کند. علاوه بر این، با عایق بندی نقاط مستعد رطوبت و ایجاد آب بندی سقف و لبه پنجره، از ورود آب به داخل ساختمان و آسیب به نمای داخلی و خارجی پیشگیری می کند. همچنین فلاشینگ ها قابلیت رنگ آمیزی دارند که زیبایی ساختمان را دو چندان می‌کنند. از دیگر مزایای فلاشینگ نما در ساختمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوشش درزها
افزایش مقاومت
ایجاد ظاهری زیبا برای طراحی نمای ساختمان
مواد اولیه مورد استفاده در ساخت فلاشینگ ساختمان
سازه با توجه به نوع کاربردی که دارد با مواد اولیه و جنس‌های مختلفی ساخته شده است. معمولا برای ساخت فلاشینگ از ورق‌های رنگی و گالوانیزه، رنگ کوره یا الکترواستاتیک، ورق سیاه روغنی، ورق فولادی ضد زنگ و ورق آلومینیومی استفاده می‌شود. کیفیت فلاشینگ­ها را می­توان با میزان مقاومت و عدم نفوذپذیری در مقابل آب سنجید.

مواد اولیه ساخت فلاشینگ نمامواد اولیه ساخت فلاشینگ ساختمان

انواع فلاشینگ نما از نظر کاربرد
فلاشینگ‌ها را علاوه بر شکل و مدل می­توان بر اساس کاربرد دسته بندی کرد. هر یک از فلاشینگ‌های ساختمان نسبت به نوع و مدلی که دارند، در فضاهای متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به تقسیم بندی فلاشینگ بر اساس کاربرد می پردازیم:

فلاشینگ نمای در و پنجره
فلاشینگ نمای در و پنجره، یک لبه فلزی بالای در یا لبه بالایی پنجره ایجاد می‌کند. این لبه باعث تشکیل قاب دور در یا پنجره می­شود که زیبایی بیشتری به نما می­دهد. فلاشینگ در و پنجره برای آب بندی و عایق بندی لبه‎‌ها، قرنیزهای در و پنجره‌ها و جلوگیری از ورود برف و باران به درون ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود فلاشینگ نمای در و پنجره از ریزش برف و باران روی شیشه پنجره جلوگیری می‌کند. از فلاشینگ­های پرکاربرد در زمینه در و پنجره می­توان به فلاشینگ چهارچوب قاشقی، فلاشینگ فرانسوی پله دار، فلاشینگ چهارچوب سایه دار، فلاشینگ دو لبه و فلاشینگ چهارچوب دو پله اشاره کرد.

فلاشینگ نمای سقف شیروانی
فلاشینگ سقف شیروانی از نفوذ گرد و غبار جلوگیری می­کند و نمای زیباتری به ساندویچ پانل‌های سقف می‌بخشد. فلاشینگ نما مورد استفاده برای سقف شیروانی به چند دسته تبدیل می‌شود:
فلاشینگ هلالی: به شکل هلال طراحی و ساخته شده است و در کنار آب بندی، زیبایی بیشتری به نما می‌دهد. معمولاً برای ساخت این مدل فلاشینگ از ورق گالوانیزه در ابعاد و ضخامت های مختلف استفاده می‌کنند.

فلاشینگ سقف شیروانی

فلاشینگ پله‌ای: با ظاهری پله مانند برای ظاهر بیرونی و نمای شیروانی استفاده می‌شود.

فلاشینگ آینه‌ای: به دلیل زیبایی و ایجاد ظاهر جذاب برای نمای ساختمان گزینه بسیار مناسبی است.

می­توان به انواع دیگری از این سازه چون فلاشینگ آلاچیق، فلاشینگ تراس، فلاشینگ شاه نشین، فلاشینگ ویلا و فلاشینگ لبه دیواری نیز اشاره کرد که کاربرد کمتری دارند.

فلاشینگ سقف و شیروانی


فلاشینگ روی دیوار
فلاشینگ‌هایی که برای دیوار استفاده می‌شوند به عنوان پوشش و محافظت کننده در برابر نم و رطوبت کاربرد دارند. این فلاشینگ‌های ساختمان در نقاط اتصال دو دیوار ، سقف و دیوار نیز با نصب به صورت افقی از داخل یا خارج استفاده می‌شوند.

فلاشینگ برای پشت بام
پوشش‌های سنگی که در گذشته در لبه پشت بام استفاده می‌شدند جای خود را با فلاشینگ‌های پشت بام عوض کرده‌اند. سنگ‌های مورد استفاده در گذشته ممکن بود با شکستگی مواجه شوند. اما در فلاشینگ‌های امروزی این مشکلات وجود ندارد و ایمنی هم ایجاد می‌شود. فلاشینگ نمای بام برای درزبندی و غباربندی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۴:۵۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)