مقالات مقالات .

مقالات

سالن زیبایی چیست؟

میکاپ تخصصی و ... دسته بندی می شود. فضای سالن زیبایی زیاد است، اما صندلی برای خدمات دهی در این مرکز کم می باشد. زیرا خدمات تخصصی با کیفیت را ارائه می دهد. در واقع سالن زیبایی به اتاق های مختلفی برای هر یک از خدمات به صورت مجزا تقسیم شده که هر کدام از خدمات بوسیله متخصص انجام می شود. افرادی که در سالن زیبایی کار می کنند باید رزومه کاملی از سوابق کاری خود و مهارت هایی که کسب کرده اند، به  سالن زیبایی در نیاوران ارائه دهند.


ویژگی سالن زیبایی
سالن زیبایی برای خدمات متنوع خوب از متخصصین باتجربه و خلاق استفاده می نماید. بهترین سالن زیبایی در نیاوران دارای ویژگی هایی می باشد. این مرکز به مشتری توجه ویژه ای می کند و با آنها در کمال احترام و ادب برخورد می نماید. در واقع سالن زیبایی در نیاوران به رضایت مشتری خود اهمیت می دهد و برای آن ارزش قائل است. به همین دلیل پرسنل این مرکز از روابط عمومی بالا، حوصله زیاد و ذوق و سلیقه برخوردار هستند. بهترین سالن زیبایی در نیاوران برای خدمات خود از به روز ترین و پیشرفته ترین دستگاه ها و تکنولوژی ها استفاده می کند. محیط و وسایل سالن زیبایی در نیاوران، کاملا بهداشتی و تمیز است. همچنین این مرکز دارای محیطی آرام می باشد. در سالن زیبایی در نیاوران از مواد باکیفیت و تجهیزات بهتر استفاده می شود. به همین دلیل هزینه خدمات متناسب با آنها تعیین می گردد.


خدمات سالن زیبایی

موها، صورت، ابروها، پوست و ناخن اجزایی هستند که خانم ها برای رسیدگی و زیباتر شدن آنها به سالن زیبایی مراجعه می کنند. سالن زیبایی خدمات متنوعی را زیر نظر متخصص بامهارت و باتجربه به شما عزیزان ارائه می دهد. خدمات سالن زیبایی عبارتند از:


1- خدمات مربوط به صورت

مهمترین کاری که در سالن زیبایی بر روی صورت انجام می شود، اصلاح ابرو و صورت می باشد. مدل ابروها با مد روز تغییر می کنند. برای اصلاح صورت نیز می توان از روش های بند انداختن یا وکس کردن استفاده نمود.
آرایش صورت و میکاپ نیز از دیگر خدماتی هستند که در سالن زیبایی انجام می شود. آرایش با توجه به سلیقه مشتری، در خواست او و مجلسی که در آن قرار است شرکت کند، متفاوت خواهد بود.

میکاپ و گریم صورت
آرایش همراه با گریم صورت نیز در مواقع خاص و برای عروس خانم ها و بانوانی که درخواست می دهند قابل اجرا می باشد. گریم سه بعدی بر روی لب، گونه و بینی تغییراتی ایجاد می کند که به راحتی نواقص صورت پوشانده می شوند.


2- اصلاح صورت
اصلاح صورت و ابرو از قدیمی ترین و پرطرفدارترین خدمات سالن زیبایی می باشد. فرد متخصص این کار را به وسیله وکس، بند، تیغ و موچین انجام می دهد. اصلاح ابرو با توجه به فرم صورت فرد انجام می شود.


3- اصلاح و کوتاهی مو
کوتاهی مو
یکی از روش های تاثیر گزار برای تغییر حالت صورت و تنوع در چهره، کوتاهی مو است. برای سالم نگه داشتن مو، فرار از موخوره و شکستگی های ساقه ی مو بهترین روش حذف قسمت های آسیب دیده می باشد. مدل های متنوعی از کوتاهی مو مانند مدل باب، مصری، چتری، تیفوسی و پیکسی وجود دارد. آرایشگرها با استفاده از قیچی و ماشین های اصلاح این کار را به صورت حرفه ای انجام می دهند. برای داشتن موهای زیبا و سالم باید به متخصصان این حوزه مراجعه نمایید.
کوتاهی مو باید متناسب با فرم صورت انجام شود. صورت های کشیده با پیشانی بلند باید مدل هایی را انتخاب کنند که قسمتی از پیشانی را با چتری بپوشانند. صورت های گرد باید مدل های بلندتر و تیکه تیکه انتخاب نمایند. افرادی که گردن بلندی دارند باید مدل های کوتاهی را انتخاب کنند که جلوی مو بلندتر از پشت آن باشد، تا گردن کوتاه تر دیده شود. برای گردن های کوتاه، مدل موهای خیلی کوتاه دخترانه مناسب است تا تمام گردن آنها دیده شود. هیکل های درشت با مدل موی بلند و اندام های لاغر با مدل های کوتاه زیباتر می شوند.


4- کراتینه مو
خدمات کراتینه مو در نیاوران
در دنیای مدرن امروزی، صافی و درخشندگی مو یکی از مهمترین المان های زیبایی می باشد. این موضوع به مهمترین دغدغه افراد با موی فر و وز تبدیل شده است. در نتیجه این امر برای سالن زیبایی فرصتی فراهم آورده که با استفاده از روش های مختلف، تا حدودی موها را صاف و درخشان کنند. کراتینه مو روشی برای صافی موها می باشد که با استفاده از تغذیه کردن مو با مواد مخصوص (کراتین) انجام می شود.
کراتینه مو برای ترمیم موی آسیب دیده و زبر روی کار آمده است. در واقع کراتین مورد نیاز به صورت مصنوعی و با مواد شیمیایی ساخته و برای ترمیم مو به کار گرفته می شود. اما این روش دائمی نیست و بعد از مدتی مو، شفافیت و صافی خود را از دست داده و به ترمیم دوباره نیاز خواهد بود. کراتینه مو که خود به روش های برزیلی و احیایی تقسیم می شود، برای ترمیم موهای زنان و مردان به کار می رود. این روش دائمی نیست معمولا بعد 2 تا 3 ماه اثر خود را از دست داده و نیاز به ترمیم دارد.


5- براشینگ مو
از براشینگ برای صاف و حالت دار کردن مو به وسیله ی سشوار و برس های حرارتی استفاده می شود. براشینگ باعث زیبایی و یکدست شدن مو می گردد. این روش هم برای موی کوتاه و هم بلند مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکار باید موها تمیز باشد و نتیجه ی خوبی روی موی چرب حاصل نمی شود.

 

6-شینیون مو
همانطور که زیبایی چهره و آرایش در مجالس اهمیت دارد، زیبایی و درخشش مو نیز به همان اندازه در استایل شما مهم می باشد. آرایشگرها با تکنیک های مختلف شینیون این زیبایی را به وجود می آورند. برای انتخاب بهتر مدل های شینیون شما می توانید از قبل این مدل ها را در اینترنت جستجو و مدل دلخواه خود را پیدا کرده و با آرایشگر خود درباره ی آن صحبت کنید. به طور کلی شینیون به چند مدل بسته، باز و نیمه باز تقسیم می شود.
برای شینیون مو باید به فرم صورت و لباسی که برای مراسم تدارک دیده اید، توجه داشته باشید.


7- انواع بافت مو
بافت مو خاص
از دیگر راه های زیبایی بخشیدن به مو، بافت مو است. امروزه مدل های مختلف بافت مو وجود دارد که باعث جذابیت مو می شوند. کیفیت بافت مو به مهارت شخصی که این کار را انجام می دهد، بستگی دارد. بافت مو در شینیون های مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرد.


8- تنوع رنگ و مش
رنگ مو عملی است که برای مخفی کردن مو های سفید و یا تغییر رنگ موهای طبیعی برای آقایان و بانوان انجام می شود. یکی از مهارت های حرفه ای این تخصص ترکیب رنگ ها و در آوردن رنگ مو های خاص می باشد.


9-اکستنشن مو
اکستنشن مو به منظور پرپشت و بلند نشان دادن مو انجام می شود. در اکستنشن، موهای مصنوعی و طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند. اکستنشن موی طبیعی به علت جلوه ی زیباتر و ماندگاری بهتر، طرفداران بیشتری دارد.
بعد از اکستنشن موها را به مدت طولانی، مرطوب نکنید. از کلیپس و کش، کمتر استفاده نمایید. شانه ی دندانه ریز به موها آسیب می زند، برای شانه کردن مو اکستنشن شده باید از شانه دندانه درشت استفاده کنید. حداقل هفته ای یکبار برای طراوت موها باید از روغن هایی مانند آرگان استفاده نمایید.


10-خدمات مژه
اکستنشن مژه
در سالن زیبایی از خدماتی که برای مژه استفاده می شود می توان به اکستنشن مژه، کاشت مژه و لیفت آن اشاره نمود.


-اکستنشن مژه:
داشتن مژه های پر و بلند تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. بعضی از بانوان برای داشتن مژه های پرتر وبلندتر به سالن زیبایی رفته و در آنجا به صورت تخصصی مژه ها رو به صورت تکی با چسب مخصوص به بن مژه می چسبانند. ماندگاری اکستنشن مژه، 2 تا 3 هفته می باشد.

- کاشت مژه:
این روش نیز مانند اکستنشن مژه است. با این تفاوت که کاشت مژه، ماندگاری بیشتری دارد و با موهای طبیعی خود فرد انجام می شود.

- لیفت مژه:
در صورتی که مژه های فرد بلند و پر ولی افتاده باشند، لیفت مژه پیشنهاد می شود. لیفت مژه بر روی مژه های خود فرد انجام می شود. برای این کار مواد مخصوص را به مژه می زنند و به آن حالت می دهند. لیفت مژه باعث می شود، مژه ها به سمت بالا بروند و چشم ها زیباتر دیده شوند. ماندگاری لیفت مژه بستگی به مراقبت بعد از آن و نوع مژه ی فرد دارد.


11- تتو
تتو از خدمات جدیدی می باشد که در سالن زیبایی توسط افراد متخصص و باتجربه انجام می شود. تتو مواد رنگی است که با آن می توان طرح هایی با ماندگاری بالا روی پوست کشید. تتوهای آرایشی برای کسانی که دغدغه ی آرایش روزانه صورت دارند، گزینه ی بسیار مناسبی می باشد. برای گرفتن نتیجه ی بهتر و ماندگاری بیشتر تتو باید جلسات ترمیم آن را به صورت منظم انجام داد.
تتو و هاشور ابرو، تتو لب، بن مژه و تتو خط چشم از انواع تتوهای آرایشی هستند.


12-میکروبیلدینگ
میکروبیلدینگ به منظور پر پشت کردن ابرو به صورت نیمه دائم انجام می شود. به این صورت که سوزن های ریزی به زیر لایه ی پوست رفته و هاشور هایی شبیه مو در ابرو ایجاد می کنند. ماندگاری این روش بین 6 تا 36 ماه می باشد و حداقل هر 6 هفته یکبار نیاز به ترمیم دارد.

13-اپیلاسیون
یکی از روش های قدیمی برای از بین بردن مو های زائد، اپیلاسیون می باشد که برای بخش های صورت و بدن انجام می شود. این روش باعث کم شدن موهای زائد به مرور زمان می گردد. اپیلاسیون به صورت ماهانه و با دو نوع موم طبیعی و مصنوعی انجام می شود.


14- خدمات ناخن
طراحی ناخن زیبا
یکی از پر طرفدارترین فعالیت های سالن زیبایی، خدمات ناخن است. خدمات ناخن به چند دسته ی مانیکور، پدیکور و کاشت ناخن تقسیم می شود.
از پدیکور برای اصلاح ناخن های پا استفاده می گردد. پدیکور باعث زیبایی پا، جلوگیری از رشد میکروب در پا و مراقبت از پوست می شود. اما مانیکور برای ناخن های دست مورد استفاده قرار می گیرد. مانیکور شامل سوهان کشی و گرفتن پوست های مرده ی اطراف ناخن می باشد. علاوه بر جنبه ی زیبایی به بهداشت فردی و جلوگیری از رشد میکروب کمک می کند.
کاشت ناخن یکی از پر طرفدارترین خدمات در سالن زیبایی است. ناخنکار برای این کار از روش های مختلفی مانند کاشت ناخن قالبی، پودری و ژله ای استفاده می نماید.


15- پاکسازی پوست
از دیگر خدمات سالن زیبایی که بیشتر جنبه ی سلامتی و پیشگیری دارد تا زیبایی، پاکسازی پوست می باشد. در سالن زیبایی، متخصص به بررسی نوع پوست و مشکلات پوستی به صورت تخصصی می پردازد. سپس با استفاده از ماسک ها و محصولات پوستی، منافذ باز و بسته را به صورت عمیق پاکسازی می کند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۷:۲۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)