مقالات مقالات .

مقالات

ظاهر سگ پامرانین

شکل بدن سگ های پامرانین بسیار متناسب بوده و ابعادی شبیه گربه ها دارد. نسبت سر سگ های پامرانین به بدن آنها مانند بسیاری دیگر از نژادهای سگ بزرگ نیست. چشم های پامرانین ها براق و به رنگ مشکی است و اندازه متوسطی دارد. شکل چشم ها بادامی است، گوش ها کوچک هستند و راست ایستاده اند. پامرانین گردن کوتاهی دارد. موهایش حالت مضاعف دارند و پوشش زیرین کوتاه، نرم و ضخیم است. اکثر پامرانین ها سفید، حنایی و مشکی هستند. این ویژگی ها است که بعضی از آنها را خیلی دوست داشتنی و فروش سگ پامرانین را زیاد می کند.

مراقبت و نگهداری از پامرانین
قد این نژاد کوتاه و وزنش کمتر از ۴ کیلوگرم است. پامرانین ها سگ هایی هستند که باهوشی، وفاداری و مهربانی جزء ویژگی های بارز آنهاست. اما باید بدانید ممکن است زیادی مهربان و نرم خو باشند. پس اگر می خواهید یک پامرانین بخرید، باید تکلیفتان را روشن کنید. و به یک مرکز تخصصی فروش سگ پامرانین مراجعه کنید.

نکات مهم درباره نژاد پامرانین
پامرانین ها بسیار خونسرد و مهربان هستند که در عین حال به غریبه ها و کسانی که برای اولین بار می بینند، حساس هستند. تلاش کنید از همان موقع که توله هستند، سعی کنید تا جایی که می توانید اجتماعی شان کنید.

پامرانین ها ذاتا عادت به اخلاق و رفتارهای بد زیادی ندارند که نیاز به تربیت سفت و سخت را ضروری کند ولی از طرفی هم در تربیت پذیری زیاد حرفه ای نیستند و ممکن است در تربیت خانگی آنها به مشکل بربخورید.

پامرانین کلا به درد آب وهوای گرم و مرطوب نمی خورد. در آب و هوای معتدل هم اگر چنین سگی را نگهداری می کنید، باید در روزها و فصل های گرم مراقبش باشید چون به راحتی گرمازده می شود.

اگر بچه زیر ۴ یا ۵ سال دارید، باید کمی درباره اوردن یک پامرانین فکر کنید. چون هرگز نباید یک پامرانین را با کودکتان تنها بگذارید.

این حیوانات کوچک و بی دفاع هستند. عقاب، جغد و خیلی دیگر از حیوانات می توانند به آنها آسیب برسانند. پس وقتی بیرون می روید سگتان را یک لحظه از خودتان جدا نکنید. ضمنا به خاطر اینکه این سگها کوچک و بی دفاع هستند، می توانند بهترین طعمه برای دزدها باشند.

مشکل اینجاست که پامرانین ها خودشان درک درستی از جثه و توان فیزیکی شان ندارند. ممکن است بعضی وقت ها اعتماد به نفس زیادی به خرج بدهند و تصمیم بگیرند یک سگ بزرگتر از خودشان را دنبال کنند

پامرانین ها وقتی پیر می شوند، لکه های بی مویی روی بدنشان رشد می کند که طبیعی است و جز اینکه از زیبایی آنها کم می کند، خطری ندارد.

تغذیه و غذای مناسب برای سگ پامرانین
بهترین غذا برای این سگ ها غذاهای خشک مخصوص است؛ زیرا دندان و لثه های سگ را سالم نگه می دارند و تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز حیوان را در خود دارند. با توجه به اینکه حساسیت غذایی در پامرانین ها نسبتا شایع است، شما باید غذاهای مختلف با طعم های متفاوت برای سگ خود تهیه کنید و پس از دادن هر غذایی به حیوانتان بدن او و رفتارهایش را به خوبی زیر نظر بگیرید تا واکنش اش را نسبت به آن غذا بفهمید.

قیمت در فروش سگ پامرانین
قیمت پامرانین ها به دلیل ویژگی های زیادی که می توانند بر این نژاد تأثیرگذار باشند، می تواند به‌طور گسترده‌ای متغیر باشند. یک پامرانین را می توان از یک پرورش دهنده با قیمتی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار خرید. گرچه قیمت آن معمولاً بین ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار است. پامرانین های تخصصی مانند پامرانین سیاه می توانند قیمت بالاتری داشته باشند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۴:۳۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)