مقالات مقالات .

مقالات

قیمت آبنما

 


امروزه از انواع آبنما سنگی استفاده بسیار زیادی در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان می شود. برای خرید آبنما ابتدا باید با کاربرد متریال به کار برده شده برای ساخت آبنما و قیمت آبنما آشنا شد. با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با قیمت آبنما بیشتر آشنا کنیم.

 


 

آبنما  و کاربردهای آن

آبنما از جمله مصنوعاتی به شمار می ‌آید که استفاده از آن مربوط به گذشته های خیلی دور است و از آن در ساختمان ها برای آشامیدن آب یا شستشوی دست و صورت استفاده می شد. امروزه آبنماها به عنوان وسیله تزیینی در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. آبنماها دارای ساختار منحصر به فردی هستند. همچنین به دلیل ایجاد صدای دلنشین ذهن افراد را به سمت طبیعت می برند. استفاده از این مصنوعات سنگی در فضاهای مدرن و سنتی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. انواع آبنما با کاربردهای مختلف برای زیباسازی، ایجاد تنوع و جذابیت در فضای ساختمان شهری به کار برده می شوند. در گذشته از آبنما فقط در سطح میانی یا پارک ها استفاده می شد. ولی امروزه انواع آبنماها در اندازه و طرح های مختلف ساخته می‌ شوند که می توان از آنها در دکوراسیون داخلی رستوران ها، هتل ها، خانه ها و یا مجموعه های رفاهی و تفریحی استفاده کرد.

 


 

 


قیمت آبنما

 


 

 


انواع  آبنما

روی قیمت آبنما مواردی مانند شکل و ساختار آبنما تاثیرگذار است. طراحی آبنما ها در سبک های متنوع و اندازه های مختلفی صورت می گیرد تا در محیط ها و فضاهای مختلف امکان استفاده از آبنما فراهم شود. در ادامه نمونه های دیگر آبنما را معرفی می کنیم.

 


آبنما باغی

از جمله مصنوعات سنگی بزرگ می توان به آبنماهای باغی اشاره کرد. زیرا این نوع نماها در میدان‌ ها، باغ های مجلل و یا پارک‌ های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. آبنماهای سنگی پرده ای، آبنمای استخری و آبنمای دیواری از مدل های طبیعی و طبقه‌ای این نوع نما است که در سایزهای بزرگ آنها را طراحی می کنند.

 


 

 


آبنما باغی 

 


آبنمای لابی

به دلیل داشتن ویژگی هایی که در آب نماهای سنگی لابی وجود دارد. آبنمای لابی برای نصب در محل ورودی ساختمان ها استفاده می شود. آبنماهای لابی معمولاً در لابی ساختمان های بزرگ مثل رستوران ها و هتل ها به منظور تلطیف فضا مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین امکان طراحی انواع آبنمای پرده ای، کتیبه ای، میدانی و چهار وجهی برای این نوع آبنما وجود دارد.

 


 

 


آبنما لابی

 


آبنما خانگی

آبنمای سنگی خانگی را می توان در فضاهای کوچک داخل ساختمان به کار برد. در داخل آپارتمان ها و یا منازل این نوع مصنوعات مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین ساخت آنها در اندازه های زیر یک متر و به صورت جمع و جور انجام می شود. از جمله آبنماهای موجود در این دسته می‌توان با آبنمای کتیبه یا انواع آبنمای سنگی با حوض مرکزی اشاره کرد که قابلیت کنترل با ریموت را نیز دارند. قیمت آبنما از انوع دیگر آب به مراتب کمتر می باشد.

 


 

 


 

 


آبنما مدرن

 


در کنار آبنما سنگی مدرن مصنوعات سنگی که دارای نورپردازی هایی با ال ای دی و موزیکال بودن هستند، آبنماهای مدرن به منظور تزیین بیشتر به کار برده می شود. در این نوع آبنماها متریال های دیگری مثل چوب یا کاشی های استیل در کنار سنگ استفاده می شود. قیمت آبنما مدرن بسته لوازم استفاده شده در آبنما متغییر است.

 


 

 


آبنما مدرن

 


 

 


آبنما مدرن

 


آبنما کلاسیک

همان گونه که از نام این نوع آبنما ها مشخص است، از نخستین مدل ‌های آبنمای سنگی به شمار می‌ آید. طراحی این نوع آبنما با استفاده از تلفیق سنگ های لاشه و سنگ های تزئینی ساختمانی صورت گرفته است. می توان از آن در محیط های تفریحی، خانه های لوکس و ویلا ها استفاده کرد. در اطراف این آبنما ها معمولاً مجسمه های تراشیده شده از سنگ قرار می گیرد. مدل و میزان سنگ به کاربرده شده در نوع کلاسیک در  قیمت آبنما تاثیر دارد.

 


 

 


آبنما کلاسیک

 


فواید و مزایای آبنما

استفاده از آبنمای سنگی مزایای زیادی به همراه دارد. از جمله این مزایا می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

 


دیدن فضایی با جذابیت های بصری بالا را فراهم می کند.

 


به گوش رسیدن صدای آرامش بخش جریان آب را به محیط اضافه می کند.

 


در هر فصلی موجب متعادل نگه داشتن درجه حرارت محیط می شود.

 


از نظرعلم فنگ شویی باعث تمرکز، آرامش ذهن، شور و نشاط محیط می شود.

 


باعث خارج شدن خشکی ازجریان هوا و ایجاد رطوبت می شود.

 


استفاده از آبنما در محیط های کسب و کار باعث جلب توجه بیشتر مشتریان و ایجاد محیط دلنشین می شود.

 


آبنما تأثیر زیادی در کاهش احساس استرس و اضطراب دارد. همچنین موجب از بین رفتن صداهای آزار دهنده محیطی مثل مکالمات و یا ترافیک خواهد شد.

 


 

 


 

 


نظافت آبنما

آبنما هم یکی از قسمت های خارجی یک فضا است که به نظافت  نیاز دارد. نظافت آبنما امری است که با دستگاه و مواد شوینده در فرآیند نظافت صنعتی به طور کامل امکان پذیر است. نظافت آبنما باعث زیبا تر دیده شدن محیط خواهد شد. در نظافت آبنما با استفاده از دستگاه پولیشر و واترجت می توان تمام جرم و کثیفی انباشته شده لا به لای درز کاشی ها را کاملا از بین برد و تمام کثیفی های انباشته شده روی سطح زدوده می شود. مواد شوینده مورد استفاده برای این بخش، آسیبی به سطح و بافت کاشی و رنگ آن نمی زند. آبنمای تمیز بر زیبایی و جلوه محیط بسیار تاثیرگذار می باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۹:۰۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)