مقالات مقالات .

مقالات

روش های مختلف کاشت ناخن:

 

کاشت ناخن پودری:
این روش تقریبا معروف تری روش کاشت ناخن است. این روش از پرایمر برای زیرسازی استفاده می کند، سپس با ترکیب پودر اکریلیک و لیکوئید لایه ای محکم ساخته می شود. سپس با استفاده از سوهان های برقی و معمولی ناخن فرد فرم دلخواه خود را می گیرد.
کاشت ناخن پودری از بادوام ترین انواع کاشت ناخن است که در برابر ضربات استحکام خیلی خوبی دارد. همچنین صدف ناخن را کشیده تر و ناخن را زیباتر نشان می دهد.
عیب بزرگ این روش زمان بر بودن آن است. کاشت پودری در هر نوبت کاشت متوسط یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان شما را می گیرد.

طراحی ناخن قرمز

روش کاشت ناخن ژله ای :
در کاشت ژله ای سه لایه ژل مختلف به ترتیب روی ناخن قرار می گیرند. بعد از هر لایه دستگاه باید در دستگاه uv قرار بگیرد و کاملا خشک شود.
دوام این نوع حدود چهار هفته است .
این کاشت مناسب ترین گزینه برای کسانی است که در آب و هوای مرطوب زندگی می کنند و یا ناخنی ظریف و براق می خواهند. همچنین برای کسانی که به دلیل حساسیت تنفسی یا آسم نمی توانند از کاشت پودری استفاده کنند این روش یکی از بهترین روش ها است.


کاشت ناخن با فرمر:
فرمر ها رول هایی هستند که هر ورق از آن دارای اندازه ی مشخص و چسب است. ناخن کار این فرمر ها را بر ری ناخن شما می چسباند. سپس با توجه به بلندی مور نظر شما مواد گذاری و سوهان کشی انجام می شود.


روش کاشت ناخن قالبی:
در این روش با استفاده از قالب های مخصوص کاشت مواد مخصوص به سرعت روی ناخن قرار داده می شوند. این روش سریع ترین نوع کاشت ناخن است و به سوهان کشی احتیاج
ندارد. اما متاسفانه دوام خیلی کم و هواگیری بالایی دارد. همچنین به علت ضخیم بودن کاشت، کار حالت طبیعی ندارد. این روش برای کسانی که زمان زیادی ندارند و یک ناخن کاری سریع می خواهند مناسب است.


روش فیبرکاشت ناخن تابستانی
مواد کاشت ناخن در این روش مانند روش ژله ای است اما هیچگونه مواد حساسیت زا در آن به کار نمی رود. این مواد به وسیله ی الیافی طبیعی مانند کاغذ روی ناخن قرار می گیرند، بعد از هر مرحله مواد به وسیله ی دستگاه UV خشک می شوند و در آخر سوهان کشی انجام می شود.


کاشت ناخن اکلیلی:

این روش شباهت بسیاری با روش پودری دارد با این تفاوت که
در آن از اکلیل های مختلف در قسمت فرنچ ناخن ها استفاده می شوند.

 

کاشت ناخن دیپینگ:
این روش با حذف لیکوئید عمل کاشت را تنها با پودر و پرایمر انجام می دهد. به این صورت که ابتدا ناخن را آمادی سازی و زیر سازی می کنیم. کمی بعد مقداری پرایمر به سطح ناخن میزنیم و سپس تمام آن را در پودر فرو می بریم.
این مراحل را تا رسیدن به حجم دلخواه ادامه می دهیم. در آخر با سوهان کشی ناخن ها به حالت مورد نظر در می آیند.

 

روش آکواریوم:
این ایده ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. ناخن کار در روش دو تیپ را به گونه ای روی هم قرار می دهد که فضای خالی بین آن ها ایجاد شود. کمی آب مقطر و اکلیل می تواند این فضای خالی را به یک آکواریوم همراه تبدیل کند.

 

روش سیلک:
این روش مناسب کسانی است که فرم طبیعی ناخن خود را دوس دارند اما به طور مرتب دچار شکنندگی ناخن می شوند.
ناخن کار با چسباندن لایه ای بر روی ناخن ( از جنس ابریشم یا فایبر گلاس ) ضخامت مناسبی را ایجاد می کند. سپس با استفاده از چسب مخصوص و اسپری فیکس کننده به آن استحکام می بخشد.


روش میکس:

این روش محبوب بعد از کاشت ناخن پودری و در مرحله ی آخر از تاپ شاین استفاده می کند. استحکام و درخشش از ویژگی های بارز این روش هستند.


روش فرنچ دائمی :
به وسیله ی پودر اکریلیک سفید یا ژل فشرده در قسمت فرنچ ناخن خط لبخندی به وجود می آید سپس تمام صدف ناخن با پودر اکریلیک کلیر کاور می شود.
کاشت ناخن کروم : دیزاین ناخن ها در این روش با استفاده از پودر کروم انجام می شود. بعد از کاشت ناخن این پودر را روی ناخن قرار می دهند و سپس با استففاده از لایه ی محافظ، پودر اضافی را پاک می کنند.

 

کاشت ناخن مرمریت:
یکی از انواع کاشت ناخن به روش اکلیلی است که از سنگ ریزه های براق و زیبا برای تزیین آن استفاده می شود.

 

کاشت بیبی بومر:
در این روش از دو رنگ نفاوت در ریشه و نوک انتهایی ناخن استفاده می شود.
به طوری که مرز محو شدن این دو رنگ درهم معلوم نباشد.
نام دیگر این روش به علت ادغام زیبای دو رنگ در یک دیگر روش هایلایت است.

 

کاشت ناخن ماربل:
در این روش شکل نهایی ناخن ها شبیه سنگ مرمر می شود . به این صورت که ابتدا پودر قچی را روی ناخن قرار می دهند، سپس خط هایی نامتوازن به رنگ مشکی روی آن ایجاد می کنند. ریختن استون یا لیکویید بر روی رنگ مشکی رگه هایی مانند سنگ مرمر ایجاد می کند.

کاشت ناخن ساده

انواع فرم ناخن:
ناخن های گرد: اگر انگشتان کوتاه و پهنی دارید این فرم می تواند انگشتان شما را کشیده تر نشان بدهد.
ناخن های بادامی: این مدل به همه ی دست ها و همه ی ناخن ها می آید و باعث ظریف و زیبا نشان داده شدن ناخن ها می شود. ترکیب این مدل ناخن با لاک های خنثی می تواند استایل شما را بسیار جذاب و زیبا کند.
مدل مستطیلی : اکثر عروس های جوان از این مدل استفاده می کنند. مدل مستطیلی بهترین پیشنهاد برای دست های تپل است.
ناخن های مربعی : این ناخن متناسب با کسانی است که انگشتانی کوتاه دارند ولی صدف ناخن آن ها بلند است.
مدل بیضی_مربع : فرم بسیار زیبایی دارد و می توان از انواع لاک روی آن استفاده کرد. این مدل متناسب با ناخن های کشیده است.
طراحی کردن روی کاشت:
لنز: لنز ها نوعی برچسب طلقی هستند که طرح های متنوعی دارند. طلق باید قبل از قرار گرفتن روی ناخن حدود بیست ثانیه در آب ولرم قرار بگیرد. از تاپ کت برای دوام لنز ها استفاده می شود.
فرنچ کردن: با استفاده از مهر می توانیم نوک ناخن هارا فرنچ کنیم. این طرح معمولا خیلی زیبا و مورد پسند اکثر افراد است.
طراحی با قلم : یک روش قدیمی و همیشه زیبای طراحی ناخن طراحی به وسیله ی قلم است. با استفاده از قلم و نوار ها و نگین های تزیینی می توانید طرح های بسیار متنوعی را روی ناخن خود داشته باشید.
استفاده از شابلون و گل های سه بعدی نیز روش های رایج دیگری در طراحی ناخن هستند.


نکات ایمنی بعد از کاشت ناخن:
1. مراقبت کردن ازناخن ها در برابر ضربه
2. استفاده کردن از دستکش هنگام کار با مواد شوینده و آب
3. حضور در حوضچه های عمومی و استخر ها احتمال بروز بیماری هارا درناحیه ی ناخن بیشتر می کند.
4. کاشت باید در زمان مناسب خود ترمیم شود.
5. کندن کاشت با ناخن گیر و اشیای تیز به صدف ناخن آسیب وحشتناکی می زند.
6. ممکن است ناخن های کاشته شده با نزدیک شدن به حرارت زیاد آب شوند.
7. برخورد کاشت با لاک پاک کن ظاهر آن را خراب می کند.

فرنچ ناخن

عوارض کاشت ناخن:
کاشت ناخن می تواند جذب مواد شیمیایی را بالا ببرد. طی ترمیم های متعدد صدف ناخن به دلیل سوهان کشی نازک می شود و جذب مواد سمی از سطح ناخن و پوست بیشتر می شود.
اگر فرد بخواهد از ناخن های کاشته شده ی خود استفاه ی نادرستی کند. مثلا به وسیله ی آن ها درب قوطی های فلزی را باز کند، احتمال کنده شدن صدف ناخن بالا می رود.
موادی که برای کاشت ناخن استفاده می شود گاز های سمی تولید می کند که این گاز ها می تواند باعث بروز مشکلاتی در ناحیه ریه شوند.
گاهی اوقات بعد از کاشت، اطراف ناخن زرد، قهوه ای و سبز
می شود. این مشکل نشانه ی رشد و تکثیر قارچ های میکروسکپی است. عفونت قارچی واگیر دار است و بعد از تشخیص باید به سرعت درمان شود.


برداشتن کاشت ناخن:
اگر به هر دلیلی قصد برداشتن کاشت ناخن های خود را دارید، بهترین راه برای این کار مراجعه به افراد متخصص است. برداشتن خودکار ناخن ها می تواند به صدف ناخن شما آسیب جدی وارد کند.


سخن پایانی:
کاشت ناخن در نیاوران می تواند به دستان شما زیبایی زیادی ببخشد و در مواردی برای ناخن های شما مفید است. اما کاشتن ناخن با مواد نامناسب یا نزد افراد غیرمتخصص می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات مالی و جانی بسیاری شود.
سالن صدف با کادر برجسته و متخصص و استفاده از بهترین و مرغوب ترین مواد به شما اطمینان می دهد که یک تجربه ی کاشت ناخن مطلوب مواجه خواهید شد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۲:۲۶ توسط:admin موضوع: نظرات (0)